Algemene voorwaarden

Artikel 1. Definities

In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:

1.1 Algemene voorwaarden: het geheel van de bepalingen als hierna opgenomen.

1.2 Team Social Media: de eenmanszaak Team Social Media, gevestigd te Tolkamer en ingeschreven in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel onder dossiernummer 86908839.

1.3 Klant: de natuurlijke persoon of rechtspersoon die aan Team Social Media opdracht heeft gegeven tot het leveren van diensten.

1.4 Diensten: het beheren van social mediakanalen (zoals Facebook en Instagram), waaronder begrepen maar niet beperkt tot het opstellen en bedenken van social media strategieën, contentcreatie, , community beheer en -building, copywriting en data-analyse. Voorgaande geldt in de ruimste zin van het woord.

1.5 Overeenkomst: iedere schriftelijke afspraak tussen Team Social Media en de klant tot het leveren van diensten door Team Social Media voor of ten behoeve van de klant.

1.6 Partijen: Team Social Media en de klant samen.

1.7 Bescheiden: alle door partijen aan elkaar ter beschikking gestelde goederen, waaronder (digitale) stukken en gegevensdragers en alle in het kader van de uitvoering van de overeenkomst door Team Social Media vervaardigde goederen, waaronder (digitale) stukken en gegevensdragers.

1.8 Schriftelijk: alle op schrift gestelde communicatie, waaronder begrepen communicatie per e-mail en digitale berichtgeving, mits de identiteit van de afzender en de authenticiteit van de communicatie voldoende vaststaat.

Artikel 2. Toepasselijkheid algemene voorwaarden

2.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle door Team Social Media gedane aanbiedingen, uitgebrachte offertes, gesloten overeenkomsten, verrichte diensten en overige verrichte handelingen. Afwijkingen van deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig, indien en voor zover zij schriftelijk tussen partijen zijn overeengekomen. Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing wanneer er uit een overeenkomst een vervolgovereenkomst of meerwerk voortvloeit.

2.2 Indien de klant algemene (inkoop- of leverings)voorwaarden hanteert en daarnaar verwijst, wordt de toepasselijkheid daarvan hierbij uitdrukkelijk uitgesloten. Alle voorwaarden die in strijd zijn met deze algemene voorwaarden worden door Team Social Media niet geaccepteerd.

2.3 In geval van strijdigheid tussen deze algemene voorwaarden en gemaakte afspraken in een overeenkomst, hebben de afspraken uit de overeenkomst voorrang.

2.4 De meest recente versie van de algemene voorwaarden van Team Social Media is van toepassing. Team Social Media heeft het recht om deze algemene voorwaarden eenzijdig te wijzigen en aan te vullen. Wijzigingen zullen ook gelden ten aanzien van reeds afgesloten overeenkomsten. Aan afspraken tussen partijen die afwijken van de gewijzigde algemene voorwaarden kunnen dan geen rechten worden ontleend. Wijzigingen binden de klant pas nadat deze schriftelijk van toepassing zijn verklaard met toezending van de voorwaarden. De zakelijke klant (handelend in de uitoefening van beroep of bedrijf) is gehouden de aangekondigde wijzigingen te accepteren.

2.5 Indien één of meer bepalingen uit deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn verklaard, nietig mochten worden verklaard of vernietigd worden, dan blijven de overige bepalingen in deze algemene voorwaarden volledig van toepassing. Partijen zullen in overleg treden om een nieuwe bepaling ter vervanging van de nietige of vernietigde bepaling overeen te komen. Daarbij wordt zoveel mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling in acht genomen.

2.6 Indien Team Social Media op eigen initiatief ten gunste van de klant afwijkt van deze algemene voorwaarden, kunnen daar door de klant nimmer enige rechten aan ontleend worden.

Artikel 3. Aanbiedingen en offertes

3.1 Een uitgebrachte offerte door Team Social Media is geldig voor de in de offerte aangegeven termijn. Indien er geen termijn is aangegeven, is de offerte geldig tot 14 dagen na de datum waarop de offerte is uitgebracht.

3.2 Aanbiedingen en/of offertes zijn gebaseerd op de door klant verstrekte gegevens, informatie en/of bescheiden. Als na het uitbrengen van het aanbod blijkt dat de verstrekte gegevens niet (meer) juist zijn, dan kunnen er geen rechten worden ontleend aan de door Team Social Media gedane aanbieding en heeft Team Social Media het recht de betreffende prijzen en andere voorwaarden aan te passen. Team Social Media is niet verplicht de juistheid van de door de klant of derden verstrekte informatie te toetsen.

3.3 Een samengestelde prijsopgave verplicht Team Social Media niet tot het verrichten van een gedeelte van de opdracht tegen een overeenkomstig deel van de opgegeven prijs.

3.4 Team Social Media kan niet aan haar aanbiedingen en/of offertes worden gehouden indien de klant begrijpt of redelijkerwijze kan begrijpen dat het aanbod, dan wel een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing, verschrijving, druk-, zet- of typefout bevat.

3.5 Aanbiedingen en/of offertes gelden niet automatisch voor toekomstige opdrachten.

Artikel 4. Totstandkoming van de overeenkomst

4.1 De overeenkomst komt tot stand nadat de klant de door Team Social Media gedane aanbieding heeft geaccepteerd. Wanneer de aanvaarding van de klant – al dan niet op ondergeschikte punten – afwijkt van het aanbod van Team Social Media, komt de overeenkomst tot stand indien Team Social Media schriftelijk met deze afwijking(en) heeft ingestemd.

4.2 Als de klant zonder een daaraan voorafgaande aanbieding aan Team Social Media een opdracht verstrekt, is Team Social Media pas aan deze opdracht gebonden nadat zij deze schriftelijk aan de klant heeft bevestigd.

4.3 Overeenkomsten worden eerst door schriftelijke bevestiging van Team Social Media of zodra Team Social Media – zonder bezwaar van de klant – met de uitvoering van de opdracht is begonnen, voor haar bindend.

Artikel 5. Duur van de overeenkomst en wijzigingen

5.1 Een overeenkomst wordt aangegaan voor de duur van zes of twaalf maanden, tenzij uit de inhoud, aard of strekking van de overeenkomst anders voortvloeit, of indien partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeenkomen.

5.2 Het recht van tussentijdse opzegging van een overeenkomst voor bepaalde tijd door de klant, bedoeld in het eerste lid van dit artikel, is uitgesloten. De klant is in dit geval te allen tijde gehouden de volledige overeengekomen prijs te voldoen, tenzij er naar het oordeel van Team Social Media aanleiding is om anderszins overeen te komen.

5.3 Is voor de uitvoering van bepaalde werkzaamheden een termijn overeengekomen, is dit nimmer te beschouwen als een fatale termijn. Overschrijding van een dergelijk termijn levert dan ook geen toerekenbare tekortkoming van Team Social Media op en levert eveneens geen grond voor ontbinding van de overeenkomst op.

5.4 Bij overschrijding van een dergelijk termijn door Team Social Media dient de klant Team Social Media schriftelijk in gebreke te stellen, waarbij Team Social Media alsnog een redelijk termijn wordt geboden om de werkzaamheden uit te voeren. Team Social Media is nimmer gehouden tot enige vergoeding van hieruit voortvloeiende schade. Indien de klant bepaalde informatie, gegevens en/of bescheiden dient aan te leveren die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de werkzaamheden, vangt de termijn aan nadat de klant deze informatie, gegevens en/of bescheiden aan Team Social Media heeft verstrekt.

5.5 Wijzigingen van de overeenkomst zijn slechts geldig, indien en voor zover zij schriftelijk tussen partijen zijn overeengekomen. Team Social Media zal gewenste wijzigingen uitvoeren, mits dit naar redelijkheid mogelijk is. Wijzigingen kunnen met zich meebrengen dat een overeengekomen uitvoeringstermijn binnen de overeenkomst door Team Social Media wordt overschreden, hetgeen als overmacht wordt beschouwd.

5.6 Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering van de overeenkomst noodzakelijk is de overeenkomst te wijzigen of aan te vullen, stelt Team Social Media de klant hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte. Partijen zullen tijdig en in onderling overleg overgaan tot aanpassing van de overeenkomst.

Artikel 6. Uitvoering van de overeenkomst

6.1 Team Social Media biedt verschillende pakketten aan voor haar diensten. De pakketten zijn op maat aan te passen en zijn exclusief opstartkosten. Alle extra taken die niet in het pakket zitten, worden als meerwerk beschouwd en apart in rekening gebracht.

6.2 Na akkoord op de offerte, wordt er een kick-off gepland. Nadat de kick-off geweest is, heeft Team Social Media 1 maand de tijd voor de opstartfase (strategie, contentplanning voor 1 maand + optimalisatie van de social mediakanalen). Daarna levert Team Social Media iedere maand een contentplanning aan. De klant is verplicht deze gegevens te allen tijde te controleren en eventueel gewenste aanpassingen en/of onjuist- of onvolledigheden zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 7 dagen na aanlevering door te geven aan Team Social Media. Indien de klant niet binnen 7 dagen reageert, mag Team Social Media het werk als goedgekeurd beschouwen en heeft zij het recht de content te posten volgens de voorgestelde (content)planning. Indien Team Social Media (content)planningen en/of andere werkzaamheden ter goedkeuring aan de klant aanbiedt, heeft de klant recht op één kosteloze feedbackronde. Indien de klant meer feedbackrondes wil laten uitvoeren door Team Social Media, komen de daaruit voortvloeiende (extra) kosten voor rekening van de klant.

6.3 Team Social Media bepaalt de wijze waarop en door welke perso(o)n(en) de overeenkomst wordt uitgevoerd. Team Social Media zal haar diensten naar beste inzicht en vermogen uitvoeren, onder toepassing van voldoende zorgvuldigheid en vakmanschap. Team Social Media heeft een inspanningsverplichting ten aanzien van geleverde diensten en kan niet worden aangesproken vanuit een resultaatsverplichting. Team Social Media kan daarom niet aansprakelijk worden gesteld voor tegenvallende resultaten en/of het niet behalen van beoogde doelstellingen naar aanleiding van haar reeds verrichte diensten. Indien de opdracht er toe strekt een bepaald (financieel) eindresultaat te bewerkstelligen, wordt niet gegarandeerd dat dit beoogde eindresultaat daadwerkelijk wordt bereikt.

6.4 Team Social Media spant zich naar alle redelijkheid in om de gegevens die Team Social Media voor de klant opslaat zodanig te beveiligen dat deze gegevens niet beschikbaar zijn voor onbevoegde personen.

6.5 De toepassing van artikel 7:404, 7:407 lid 2 en 7:409 lid 2 van het Burgerlijk Wetboek wordt uitdrukkelijk uitgesloten, ook wanneer de opdracht uitdrukkelijk of stilzwijgend verstrekt is met het oog op de uitvoering door één bepaalde persoon.

6.6 Team Social Media heeft het recht, zonder voorafgaande kennisgeving aan en uitdrukkelijke toestemming van de klant, de overeengekomen dienstverlening (gedeeltelijk) te laten verrichten door derden, indien dit naar het oordeel van Team Social Media wenselijk is met het oog op een voor partijen optimale uitvoering van de overeenkomst.

6.7 Team Social Media heeft het recht de overeenkomst in fasen uit te voeren. Team Social Media heeft het recht om elk uitgevoerd gedeelte afzonderlijk te factureren en daarvoor betaling te verlangen. Indien en zolang deze factuur door de klant niet wordt voldaan, is Team Social Media niet verplicht tot uitvoering van de volgende fasen en heeft zij het recht de overeenkomst op te schorten. Ook heeft Team Social Media het recht om te wachten met de uitvoering van de volgende fase totdat de klant de resultaten van de voorafgaande fase schriftelijk heeft goedgekeurd.

6.8 Indien klant aan Team Social Media informatiedragers, elektronische bestanden etc. verstrekt, garandeert klant dat de informatiedragers en elektronische bestanden vrij zijn van virussen en defecten.

6.9 Team Social Media behoudt zich het recht voor om de klantnaam, het project en de verrichte werkzaamheden als referentie of voorbeeld te mogen noemen c.q. gebruiken voor alle commerciële doeleinden, zonder dat daarvoor enige vergoeding aan de klant verschuldigd is, behoudens dwingendrechtelijke bepalingen ten aanzien van persoonsgegevens van natuurlijke personen.

Artikel 7. Verplichtingen van de klant

7.1 De klant is gehouden alle informatie, gegevens en bescheiden, die Team Social Media naar haar oordeel nodig heeft voor het correct, volledig, veilig en ononderbroken uitvoeren van de overeenkomst tijdig, in gewenste vorm en op gewenste wijze aan Team Social Media te verstrekken. De klant dient eventuele content en/of andere informatie en gegevens, zoals afbeeldingen, foto’s, video’s en teksten, uiterlijk 7 dagen vóór de geplande publicatiedatum aan Team Social Media te verstrekken.

7.2 Indien de voor de uitvoering benodigde informatie, gegevens en/of bescheiden niet tijdig, in gewenste vorm of op gewenste wijze aan Team Social Media zijn verstrekt, heeft Team Social Media het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en de uit de vertraging voortvloeiende (extra) kosten in rekening te brengen bij de klant. Team Social Media is niet verantwoordelijk en/of aansprakelijk voor de eventuele gevolgen uit deze vertraging.

7.3 De klant mag aan de adviezen en dienstverlening van Team Social Media hoge eisen stellen, maar de klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de door of namens hem/haar aan Team Social Media ter beschikking gestelde informatie, gegevens en/of bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn. De klant blijft te allen tijde zelf verantwoordelijk en aansprakelijk voor de mogelijke gevolgen van het verstrekken van onjuiste, onvolledige en onbetrouwbare informatie, gegevens en bescheiden.

7.4 De klant is verplicht Team Social Media zo snel mogelijk te informeren over feiten en omstandigheden die in verband met het afsluiten en de verdere uitvoering van de overeenkomst van belang kunnen zijn.

7.5 De klant is zelf verantwoordelijk voor het veilig en correct opslaan van digitale bestanden en/of het bewaren daarvan. Team Social Media is niet aansprakelijk voor verloren gegane digitale bestanden of het hacken daarvan. Team Social Media is eveneens niet aansprakelijk voor storingen op social media kanalen, grafisch ontwerpplatforms, social media planning software (zoals Canva en Meta Business Suite) en/of het niet bereikbaar zijn van social media accounts, ongeacht welke reden daaraan ten grondslag ligt.

7.6 De klant is zelf verantwoordelijk voor het correct gebruik van de geleverde content en adviezen en het respecteren van de intellectuele eigendomsrechten van Team Social Media en/of de bij de uitvoering betrokken derde partijen.

Artikel 8. Prijzen en tarieven

8.1 Alle prijzen die Team Social Media hanteert zijn in euro’s, exclusief btw en exclusief overige kosten, zoals andere overheidsheffingen, opstart-, administratie-, reis-, verblijfs-, verzend-, bezorgkosten en/of kosten van derde partijen, tenzij anders aangegeven of overeengekomen.

8.2 Team Social Media heeft het recht om haar prijzen tussentijds aan te passen. Indien de prijzen van de aangeboden diensten stijgen na de totstandkoming van de overeenkomst, dan is de klant gerechtigd de overeenkomst te annuleren per de datum dat de prijsverhoging ingaat. Prijsverhogingen ten gevolge van wet- en regelgeving zijn hierbij uitgesloten.

8.3 Indien Team Social Media een vast tarief met de klant is overeengekomen, heeft Team Social Media het recht tot verhoging van dit tarief wanneer tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat de oorspronkelijk overeengekomen dan wel verwachte hoeveelheid werk in zodanige mate onvoldoende werd ingeschat bij het sluiten van de overeenkomst, en dit niet toerekenbaar is aan Team Social Media, dat in redelijkheid niet van Team Social Media kan worden gevergd dat Team Social Media de overeengekomen werkzaamheden verricht tegen het oorspronkelijk overeengekomen tarief.

Artikel 9. Facturatie, betaling en incasso

9.1 Team Social Media factureert iedere maand voor de afgelopen maand, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen. Betaling van de factuur dient te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum. 

9.2 Team Social Media heeft te allen tijde het recht om (volledige) vooruitbetaling of enige andere zekerheid voor betaling van de klant te verlangen.

9.3 Bezwaren tegen de factuur schort de betalingsverplichting van de klant niet op.

9.4 Betaling zal plaatsvinden zonder aftrek, verrekening of opschorting uit welke hoofde dan ook.

9.5 Bij niet tijdige of niet volledige betaling is Team Social Media gerechtigd de uitvoering van de overeenkomst met onmiddellijke ingang op te schorten dan wel middels schriftelijke verklaring te ontbinden.

9.6 In geval van niet tijdige of niet volledige betaling is de klant van rechtswege in verzuim en heeft Team Social Media, zonder dat een nadere ingebrekestelling is vereist, het recht vanaf de vervaldag tot aan de dag van algehele voldoening, aan de klant wettelijke rente in rekening te brengen.

9.7 Team Social Media is bij niet tijdige of niet volledige betaling door de klant gerechtigd, zonder dat een hieraan voorafgaande ingebrekestelling is vereist, aan de klant (buiten)gerechtelijke incassokosten in rekening te brengen van 15% over het overeengekomen totaalbedrag met een minimum van € 100,-. Als de daadwerkelijke (buiten)gerechtelijke kosten dit percentage overschrijden, is de klant de daadwerkelijke kosten aan Team Social Media verschuldigd.

9.8 De door de klant gedane betalingen worden door Team Social Media ten eerste in mindering gebracht op alle verschuldigde rente en kosten en vervolgens op de opeisbare facturen die het langst openstaat.

9.9 In geval van een gezamenlijk gegeven opdracht zijn de klanten, voor zover de dienstverlening ten behoeve van de gezamenlijke klanten zijn verricht, hoofdelijk aansprakelijk voor betaling van het factuurbedrag, ongeacht de tenaamstelling op de factuur.

Artikel 10. Betalingsonmacht

10.1 Team Social Media is gerechtigd de overeenkomst zonder nadere ingebrekestelling en zonder rechterlijke tussenkomst schriftelijk te ontbinden, op het tijdstip waarop de klant:

  • in staat van faillissement wordt verklaard of faillissement aanvraagt;
  • (voorlopige) surseance van betaling aanvraagt;
  • door executoriale beslaglegging wordt getroffen;
  • anderszins de beschikkingsbevoegdheid of handelingsbekwaamheid met betrekking tot (een deel van) zijn/haar vermogen verliest. 

Artikel 11. Opschorting en ontbinding

11.1 Team Social Media heeft het recht om de nakoming van haar verplichtingen op te schorten, tot het moment dat alle opeisbare vorderingen op de klant volledig zijn voldaan, indien (1) de klant de verplichtingen uit de overeenkomst niet of niet volledig nakomt, dan wel (2) indien Team Social Media kennis heeft genomen van omstandigheden die haar goede grond geven om te vrezen dat de klant zijn/haar verplichtingen niet (behoorlijk) zou kunnen nakomen of (3) indien de klant bij het sluiten van de overeenkomst is verzocht zekerheid te stellen voor de voldoening van zijn/haar verplichtingen uit de overeenkomst en deze zekerheid blijft uit.

11.2 Team Social Media is tevens bevoegd de overeenkomst te (doen) ontbinden in de in het eerste lid van dit artikel genoemde situaties, of indien zich andere omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de overeenkomst onmogelijk is of naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid niet langer kan worden gevergd.

11.3 Ontbinding geschiedt door middel van een schriftelijke kennisgeving en zonder rechterlijke tussenkomst.

11.4 Indien de overeenkomst wordt ontbonden zijn de vorderingen van Team Social Media op de klant onmiddellijk opeisbaar.

11.5 Team Social Media behoudt zich het recht voor schadevergoeding te vorderen en is niet aansprakelijk voor enige schade of gemaakte kosten door de klant of derden.

Artikel 12. Beëindiging van de overeenkomst

12.1 De tussen partijen gesloten overeenkomst eindigt bij overlijden van Team Social Media of de klant dan wel bij liquidatie of ontbinding van de onderneming Team Social Media.

12.2 Indien het door Team Social Media uit te voeren werk bij einde overeenkomst nog niet voltooid is, zijn diens rechtverkrijgende onder algemene of bijzondere titel niet verplicht dit werk te (laten) voltooien, ook al wordt het bedrijf van Team Social Media op enigerlei wijze voortgezet.

12.3 Het recht van tussentijdse opzegging van de overeenkomst, zoals bedoeld in artikel 5.1 van deze algemene voorwaarden, door de klant is uitgesloten. De klant is in dit geval te allen tijde gehouden de volledige overeengekomen prijs te voldoen, tenzij er naar het oordeel van Team Social Media aanleiding is om anderszins overeen te komen.

12.4 De klant is tegenover derden aansprakelijk voor de gevolgen van de annulering en zal Team Social Media vrijwaren voor hieruit voortvloeiende aanspraken van deze derden.

12.5 Indien Team Social Media de uitvoering van de overeenkomst dient uit te stellen wegens ziekte of calamiteiten, valt dit onder overmacht.

12.6 In alle gevallen dient de klant naast de annuleringsvergoeding tevens de kosten van derden te voldoen.

12.7 Team Social Media heeft het recht alle reeds door de klant betaalde bedragen te verrekenen met de door de klant verschuldigde annuleringsvergoeding.

Artikel 13. Overmacht

13.1 Wordt de uitvoering van de overeenkomst onmogelijk door een oorzaak die Team Social Media niet kan worden toegerekend of waardoor nakoming van haar verplichtingen in redelijkheid niet van Team Social Media kan worden verlangd, waaronder begrepen maar niet beperkt tot ziekte van haarzelf of ingeschakelde derden, storingen in het computernetwerk of andere technische storingen, tekortkomingen van door Team Social Media ingeschakelde derden, storingen op social media kanalen, epidemieën en pandemieën, beperkingen van overheidswege, calamiteiten, vertragingen onderweg en andere stagnatie in de normale gang van zaken binnen haar onderneming, dan is Team Social Media gerechtigd de uitvoering van de overeenkomst op te schorten.

13.2 Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan: een omstandigheid die niet te wijten is aan de schuld van Team Social Media en noch krachtens de wet, rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor rekening kan komen van Team Social Media. Naast deze uitleg van overmacht uit hoofde van de wet en jurisprudentie wordt onder overmacht tevens begrepen: alle van buiten komende oorzaken, voorzien of onvoorzien, waarop Team Social Media geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor Team Social Media niet in staat is haar verplichtingen na te komen.

13.3 In geval van overmacht zal Team Social Media zich naar redelijkheid inspannen om desgewenst te voorzien in een alternatieve oplossing.

13.4 Als de overmachtsituatie zich voordoet op het moment dat de verplichtingen van Team Social Media (deels) zijn nagekomen of zij deze zal kunnen nakomen, heeft Team Social Media het recht om het reeds nagekomen c.q. na te komen gedeelte te factureren. De klant is gehouden deze factuur te voldoen, als ware er sprake is van een afzonderlijke overeenkomst.

13.5 Vanaf het moment dat de overmachtsituatie tenminste 30 dagen heeft geduurd of blijvend van aard is, mogen beide partijen de overeenkomst door middel van een schriftelijke kennisgeving, zonder rechterlijke tussenkomst (gedeeltelijk) ontbinden, zonder dat partijen aanspraak kunnen maken op enige schadevergoeding.

Artikel 14. Intellectuele eigendomsrechten

14.1 Team Social Media behoudt zich alle rechten voor met betrekking tot producten van de geest welke zij gebruikt of heeft gebruikt in het kader van de uitvoering van de overeenkomst met de klant, voor zover op die producten in juridische zin rechten kunnen bestaan of worden gevestigd. Het is de klant uitdrukkelijk verboden die producten, waaronder begrepen maar niet beperkt tot e-books, werkboeken, templates en/of andere geestesproducten en de daarbij behorende middelen, een en ander in de ruimste zin van het woord, al dan niet met inschakeling van derden, aan derden te verstrekken, te verveelvoudigen, openbaar te maken, te bewerken, te verwerken of te exploiteren anders dan tot het inwinnen van een deskundig oordeel omtrent de dienstverlening van Team Social Media.

14.2 Team Social Media mag de door haar opgestelde content, strategieën, moodboards, documenten, stukken, concepten, adviezen, modellen en andere geestesproducten gebruiken als basis voor andere opdrachten.

14.3 In afwijking van hetgeen in het eerste lid bepaald, worden de auteursrechten van de door Team Social Media gecreëerde content in opdracht van klant aan de klant overgedragen, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of overeengekomen. Team Social Media heeft het recht om naamsvermelding te plaatsen of naamsvermelding als voorwaarde voor overdracht te stellen. Intellectuele eigendomsrechten van klant die voor de totstandkoming van de overeenkomst aan klant toebehoorden, blijven van klant.

14.4 De rechten van intellectueel eigendom welke Team Social Media in licentie gebruikt mag de klant nimmer wijzigen, verveelvoudigen, openbaren of exploiteren.

14.5 De klant garandeert dat de door hem/haar verstrekte informatie, gegevens, afbeeldingen, video’s en teksten in het kader van de overeenkomst vrij zijn van intellectuele eigendomsrechten van derden en vrijwaart Team Social Media tegen elke aanspraak van derden gebaseerd op schending van een intellectueel eigendomsrecht.

14.6 Na het einde van de overeenkomst hebben noch de klant noch Team Social Media jegens elkaar een bewaarplicht met betrekking tot de gebruikte informatie, gegevens en/of bescheiden, behoudens de wettelijk gestelde bewaarplicht.

14.7 Bij inbreuk op de intellectuele eigendomsrechten van Team Social Media is klant verplicht de schade van Team Social Media en/of derden volledig te vergoeden.

Artikel 15. Aansprakelijkheid en vrijwaring

15.1 In geval de klant aantoont dat hij/zij schade heeft geleden door een toerekenbare tekortkoming van Team Social Media, die voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van de overeenkomst, is de aansprakelijkheid van Team Social Media voor enkel en alleen de directe schade, beperkt tot maximaal het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft. Bij opdrachten die een langere doorlooptijd hebben dan twee maanden, geldt een verdere beperking van de hier bedoelde aansprakelijkheid tot maximaal het factuurbedrag over de laatste twee maanden.

15.2 Team Social Media is enkel aansprakelijk voor directe schade. Onder directe schade wordt uitsluitend verstaan:

  • de redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade, voor zover de vaststelling betrekking heeft op schade in de zin van deze voorwaarden;
  • de eventuele redelijke kosten gemaakt om de gebrekkige prestatie van Team Social Media aan de overeenkomst te laten beantwoorden, voor zover deze aan Team Social Media kan worden toegekend;
  • redelijke kosten, gemaakt ter voorkoming of beperking van de schade, voor zover de klant aantoont dat deze kosten hebben geleid tot beperking van directe schade als bedoeld in dit artikel.

15.3 Aansprakelijkheid van Team Social Media voor indirecte schade, waaronder begrepen maar niet beperkt tot gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen, verminkte of vergane gegevens of materialen, schade door bedrijfsstagnatie of immateriële schade, is uitgesloten.

15.4 Team Social Media is nimmer aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook, die ontstaat door:

  • het niet voldoen door de klant aan de in deze algemene voorwaarden opgenomen verplichtingen;
  • een overmachtsituatie zoals bedoeld in artikel 13 van deze algemene voorwaarden;
  • aanlevering van onjuiste en/of onvolledige informatie en/of gegevens die door of namens de klant zijn verstrekt of het niet tijdig verstrekken van informatie en/of gegevens door klant aan Team Social Media;
  • het ontbreken van content of andere (digitale) bestanden of het verloren gaan van content of andere (digitale) bestanden die Team Social Media aan de klant heeft geleverd;
  • gebruik van de diensten voor andere doeleinden dan waarvoor deze bedoeld is;
  • het niet of niet tijdig controleren van de door Team Social Media aangeleverde moodboards, planningen, content etc., door de klant voorafgaand aan de (op)levering / publicatie;
  • het niet of verkeerd opvolgen van adviezen en/of instructies van Team Social Media door de klant of derden;
  • fouten c.q. storingen in gebruikte apparatuur, programmatuur, systemen en/of het niet bereikbaar zijn van social media kanalen (Facebook, Instagram etc), ongeacht de reden die daaraan ten grondslag ligt;
  • langere uitvoeringstermijnen dan oorspronkelijk voorzien, ongeacht de reden die daaraan ten grondslag ligt;
  • inbreuken op intellectuele eigendomsrechten, merken- of auteursrechten van derden wegens door klant verstrekte informatie;
  • tegenvallende resultaten en/of het niet behalen van beoogde doelstellingen;
  • fouten en/of tekortkomingen van ingeschakelde derden.

15.5 Een vordering tot schadevergoeding door de klant dient uiterlijk binnen 14 dagen nadat de klant de schade heeft ontdekt of redelijkerwijze had kunnen ontdekken, bij Team Social Media te zijn ingediend. Bij gebreke van een tijdige indiening van een vordering tot schadevergoeding, vervalt het recht op schadevergoeding.

15.6 Team Social Media is nimmer aansprakelijk voor elke vorm van door derden geleden schade. De klant zal Team Social Media vrijwaren en schadeloosstellen ter zake van alle aanspraken van derden wegens of ten gevolge van de uitvoering van de overeenkomst geleden schade.

15.7 Team Social Media heeft het recht, indien en voor zover mogelijk, de schade van klant ongedaan te maken of te beperken door herstel of verbetering van de opdracht.

15.8 Indien Team Social Media bij de uitvoering van de dienstverlening een voor de klant zichtbare of kenbare vergissing maakt, zoals een kennelijke typ-, zet-, schrijf- of drukfout, is hij/zij verplicht Team Social Media hiervan onmiddellijk op de hoogte te brengen. Als de klant nalaat die vergissing bij Team Social Media te melden, is Team Social Media niet aansprakelijk voor enige hieruit voortvloeiende schade.

15.9 Het in dit artikel bepaalde geldt behoudens opzet of grove nalatigheid van Team Social Media en indien dwingendrechtelijke bepalingen zich hiertegen verzetten.

Artikel 16. Vertrouwelijkheid

16.1 Wanneer partijen kennisnemen van gegevens/beeldmateriaal van de andere partij waarvan zij weten of redelijkerwijs kunnen weten dat deze van vertrouwelijke aard zijn, maken zij deze gegevens op geen enkele wijze bekend aan derden. Een uitzondering hierop geldt wanneer wet- en regelgeving tot bekendmaking verplicht, indien dit noodzakelijk is voor de goede uitvoering van de overeenkomst, indien Team Social Media toestemming heeft gekregen van de klant of indien Team Social Media voor zichzelf optreedt in een tucht-, civiele of strafprocedure, waarbij deze stukken van belang kunnen zijn.

16.2 De partij die vertrouwelijke gegevens/beeldmateriaal ontvangt, zal deze slechts gebruiken voor het doel waarvoor deze verstrekt zijn. Gegevens worden in ieder geval als vertrouwelijk beschouwd indien deze door één van de partijen als zodanig zijn aangeduid of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.

16.3 Team Social Media mag de persoonsgegevens van de klant alleen gebruiken in het kader van de uitvoering van de overeenkomst, het afhandelen van een klacht of voor commerciële doeleinden. Het is Team Social Media niet toegestaan om de persoonsgegevens van de klant uit te lenen, te verhuren, te verkopen of op een andere wijze openbaar te maken.

16.4 Team Social Media verwerkt persoonsgegevens in overeenstemming met de geldende wet- en regelgeving, waaronder maar niet uitsluitend de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). 

Artikel 17. Klachtenregeling

17.1 Klachten met betrekking tot de dienstverlening van Team Social Media dienen schriftelijk binnen 14 dagen na uitvoering dan wel binnen 14 dagen na ontdekking van het gebrek, indien de klant aantoont dat hij/zij het gebrek redelijkerwijs niet eerder had kunnen ontdekken, aan Team Social Media kenbaar te worden gemaakt.

17.2 Bezwaren tegen de factuur dient de klant binnen 14 dagen aan Team Social Media kenbaar te maken.

17.3 Klachten en bezwaren schorten de betalingsverplichting van de klant niet op.

17.4 De ingebrekestelling omtrent de tekortkoming van Team Social Media dient zo gedetailleerd mogelijk te worden omschreven. Na genoemd termijn worden klachten niet meer in behandeling genomen. Alle gevolgen van het niet direct melden zijn voor risico van de klant.

17.5 Team Social Media dient in staat te worden gesteld om de klacht te onderzoeken en heeft te allen tijde het recht de uitvoering van de overeenkomst te verbeteren. Bij een gegronde klacht zal Team Social Media in overleg treden met de klant om een passende oplossing te bereiken.

17.6 De klant heeft nimmer het recht op volledige restitutie van het overeengekomen c.q. betaalde bedrag. Een eventuele prijsvermindering is te allen tijde de keuze van Team Social Media.

17.7 De in dit artikel opgenomen bepalingen gelden voor zover dwingendrechtelijke bepalingen zich hier niet tegen verzetten.

Artikel 18. Toepasselijk recht en bevoegde rechter

18.1 Alle gevallen waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn, worden uitsluitend beheerst door Nederlands recht.

18.2 De toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag of andere van toepassing zijnde Internationale wet- en regelgeving is uitdrukkelijk uitgesloten.

18.3 De Nederlandse rechter in het arrondissement waar Team Social Media is gevestigd is, behoudens dwingendrechtelijke bepalingen, uitsluitend bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen.

Scroll naar boven